Astăzi este Ziua Mondială a WC-urilor, aşa cum a decretat "Asociaţia Mondială a Toaletelor", cu sediul în Singapore, în urmă cu 10 ani. În ciuda numelui hilar, "Asociaţia Mondială a Toaletelor" are un scop nobil - promovarea igienei şi atragerea atenţiei asupra faptului că o treime din polulaţia planetei nu are acces la un sistem decent de canalizare.
Cu toate acestea, convenţiile anuale ale producătorilor de toalete care fac parte din Asociaţie sunt mai degrabă ocazii de a prezenta lumii closetele de ultimă generaţie, creaţii demne de un film SF, dar şi cu preţuri pe măsură. Unele toalete sunt atât de sofisticate, încât au nevoie de o consolă specială cu touch screen pentru a putea fi utilizate.
Toaleta Numi, a producătorului Kohler, de exemplu, disponibilă la preţul de 6.500 de dolari, are încorporate un purificator de aer, un umidificator, un filtru pe bază de cărbune pentru odorizarea aerului, pe lângă capacul care se ridică la comanda consolei şi se coboară singur, când presiunea de pe capac dispare. Mai mult, capacul şi taburetele pe care stau picioarele pot fi înlălzite, iar toaleta are şi un set de boxe ataşat, la care se poate asculta muzică fie în format MP3, fie la radio (inclus şi el în toaletă). Closetul are şi LED-uri incluse, astfel încât poate servi ca sursă de iluminat.
Cine nu vrea un closet întreg, ci doar un capac deştept, poate opta pentru produsul "Sensowash", de asemenea suficient de complex încât să aibă nevoie de o telecomandă. Capacul poate regla nu doar propria temperatură, dar şi temperatura aerului din jur. De asemenea, capacul poate păstra în memorie preferinţele utilizatorilor, astfel încât nu trebuie să fie programat decât o singură dată, iar apoi va recrea condiţiile preferate ale deţinătorului. Capacul poate reţine în memorie două profiluri, iar senzorii de greutate îl vor face să-şi dea seama dacă pe el s-a aşezat domnul sau doamna. Capacul se curăţă singur, graţie unor jeturi de apă şi poate servi şi ca lampă, pe timp de noapte.
Cea mai scumpă toaletă de serie, însă, nu este una "inteligentă", ci doar una care aduce mai mult a decoraţiune interioară. Realizată de producătorul japonez Toto Miyabi, această toaletă costă 12.000 de dolari şi are componente aurite, capac şi învelitoare din bambus, precum şi incrustaţii cu aur de 24 de carate în diferite modele.
Voi cum ati propune sa se sarbatoreasca "ziua WC-ului" ? |