Bechtel are de incasat de la Guvernul Romaniei 13,5 milioane de euro, reprezentand factura pentru lucrarile din luna martie, care a fost scadenta pe 26 mai si inca nu a fost platita. "Sunt sanse ca in saptamana urmatoare sa fie platita", a declarat Bogdan Sgarcitu, director de comunicare in cadrul companiei Bechtel.
"Suma necesara pentru finalizarea lucrarilor din acest an este de 250 de milioane de euro", a precizat dl Sgarcitu.
Saptamana trecuta am efectuat lucrari de 1,4 milioane euro/zi. Luna viitoare, ne propunem sa ajungem la lucrari de 1,6 milioane euro/pe zi. Este vorba despre suma care trebuie incasata pe lucrarile din ziua respectiva, daca acestea sunt certificate.
Guvernul a achitat toate facturile restante catre Bechtel pana in martie, intarzierile costand 4 milioane de euro. In acelasi timp, Bechtel a pierdut 4 milioane de euro din cauza modificarilor in legislatia CAS realizate din 2006 pana in prezent.
Pana acum, n-am beneficiat de nici o schimbare de legislatie care sa ne aduca vreun ban in plus. In repetate randuri, Bechtel a solicitat in mai multe randuri indexarea pretului din contract in acord cu schimbarea legislatiei privind acciza la combustibil, insa cererea ne-a fost respinsa de fiecare data. Noi vom continua sa solicitam acest lucru, a mai spus Bogdan Sgarcitu.

O singura observatie: domnul Sgarcitu vorbeste numai de bani. Este normal, ca de kilometri de autostrada n-ar putea sa vorbeasca, nu ? Si este geniala chestia aceea, cu lucrari de X milioane euro pe zi... Suna excelent. Chiar, cum o fi sa faci lucrari de 1,4 milioane de euro/zi (pe care sa ti-i plateasca statul) pe criza asta ? :D |