Conversations: Romania, with lights and shadows
Here you can make yourself heard, you can share you experiences with other people and start new conversations.
|
 |
|
 |
"Ne legăm de chiţibuşuri": "autostrada lui Oprescu" va avea 13 km si va costa 1,6 miliarde euro :)
|
Category: Romania, with lights and shadows |
Talk started by
Gabi |
|
(21 answers) | 9.321 times displayed |
 |
Primarul general al Capitalei a hotărât, peste noapte, că investiţia în cel mai mare proiect de infrastructură va ajunge la 1,6 miliarde de euro, cu 800 de milioane euro mai mult faţă de suma iniţială (sursa: evz.ro).
Cel mai mare proiect de infrastructură din Capitală, aşa numita "autostradă" suspendată a lui Oprescu", a stârnit iureş în şedinţa de ieri a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB).
Motivul: aleşii s-au trezit cu propunerea edilului şef de a mări costurile , în condiţiile în care specialiştii municipalităţii au pus pe hârtie noul preţ abia cu o seară înainte. Aşa că, proiectul nu a fost votat.
În timp ce Sorin Oprescu spunea că proiectul poate fi aprobat fără să fie supus dezbaterii publice sau să fie analizat de vreo comisie, consilierii generali urlau că, dimpotrivă, acesta nu poate fi votat în cinci minute.
"Nu putem aproba 1,6 miliarde de euro în cinci minute. E ca şi cum am decide să mutăm, în cinci minute, Gara de Nord în Chitila. Nu se poate aşa ceva", a declarat viceprimarul Capitalei, Mircea Raicu.
Preşedintele CGMB, Călin Murg, a cerut ca şeful Direcţiei de Infrastructură al Capitalei, Mădălin Dumitru, să explice de ce nu a fost discutat acest proiect până acum, apoi l-a pus la colţ pe Oprescu, întrebându-l dacă aceast proiect a fost pus în dezbatere publică. Însă edilul a răspuns senin:" Da!".
A fost dat de gol de Dumitru, care a venit cu clarificări: "L-am terminat aseară şi nu a fost pus în dezbatere nicăieri, pentru că legea nu prevede aşa ceva". Când a fost întrebat cum s-a ajuns ca autostrada să coste cu 800 de milioane de euro mai mult, Oprescu a replicat : "Ne legăm de chiţibuşuri".
Edilul şef al Capitalei speră că lucrările la proiectul lui suspendat, pe care l-a schţat încă de la începutul mandatului său, "şi pentru care toţi m-au luat peste picior", vor începe în toamna acestui an şi că vor dura câţiva ani, fără să precizeze o dată exactă.
Noua autostradă ar urma să aibă 13 kilometri. Potrivit proiectului de hotărâre propus de Oprescu, costurile vor fi distribuite şi ar urma să fie asigurate din finanţări private şi de la buget. El a mai precizat că investiţia privată va fi recuperată dintr-o taxă de drum, care ar putea costa între 18 şi 21 euro pe an.
Cum se împart costurile:
- construcţia în sine, cu pasajele subterane şi supraterane - 1,1 miliarde euro pentru cei 13 km
- obţinerea şi amenajarea terenului: 228 milioane euro;
- amenajarea peisagistică: 1,8 milioane euro;
- proiectarea, consultanţa şi asistenţa tehnică: circa 57-58 milioane euro;
- organizare de şantier şi alte cheltuieli neprevăzute: 153 milioane euro
Conform documentelor, "autostrada suspendată" sau inelul median de circulaţie va fi mai degrabă una subterană.
- În proiectul final au fost păstrate cele două tuneluri pe sub Herăstrău, la care s-au adăugat alte două, ce vor asigura legătura spre Ploieşti şi pe sensul invers dinspre Ploieşti spre Bucureşti.
- La nodul rutier de la Petricani vor fi construite două pasaje subterane, unul sub altul, iar în zona Virtuţii – Crângaşi au fost proiectate alte două pasaje subterane.
- Inelul median va avea, totuşi, şi pasaje supraterane şi poduri, dintre care unele cu adevărat spectaculoase, spun proiectanţii.
- În zona triajului Chitila vor fi construite un ansamblu de poduri metalice între care un pod hobanat în curbă şi un pod-arc.
- Drumul expres porneşte din Nord-Est şi uneşte Şoseaua Petricani, Şoseaua Pipera, Bulevardul Aerogării, DN1, Calea Griviţei oprindu-se undeva în spatele Lacului Morii.
|
 |
|
 |
 |
|
|
|
|