Conversations: Economy and Finances
Here you can make yourself heard, you can share you experiences with other people and start new conversations.
|
 |
|
 |
Cum a ajuns Dacia Logan sa profite de globalizare.
|
Category: Economy and Finances |
Talk started by
Gabi |
|
(27 answers) | 6.443 times displayed |
 |
Pentru romani, cuvantul globalizare suna un pic cam "freeky", mai ales in actualele conditii in care pe fondul crizei economice tara noastra pare a fi amenintata destul de mult, fiind la marginea UE, de probleme economice care se propaga datorita globalizarii economice.
Dar iata ca efectele pot fi si altfel decat rele. Mai exact, Dacia Logan ne arata ca se poate beneficia de globalizare, chiar daca din intamplare, fara sa fi existat, probabil, o strategie in acest sens.
Astfel, daca pana acum cateva luni fabrica era amenintata de probleme economice majore datorate diminuarii vanzarilor, ajungand chiar sa-si trimita angajatii in somaj tehnic pe perioade de cateva saptamani, iata ca in ultimele 2 luni uzina a dat doua lovituri de imagine destul de bune. Iar daca succesul conceptului Duster la Geneva nu aduce un feedback economic, cel putin nu pe termen scurt, vanzarile crescute de 6 ori ale Daciei Logan in Germania inseamna practic revitalizarea fabricii, care se vede in situatia de a nu mai face fata comenzilor.
Cum s-a ajuns la asta ? mai intai, este surprinzator, mai ales pentru ca cancelarul german Angela Merkel s-a opus de curand unui pachet de sprijin financiar regional direct pentru statele emergente din Europa Centrala si de Est, propus de Ungaria.
Explicatia sta intr-o masura data de guvernul Merkel destinata sprijinirii vanzarilor de masini in Germania. Astfel, uvernul condus de cancelarul Angela Merkel a introdus un "bonus ecologic" de 2.500 euro pentru posesorii de masini mai vechi de noua ani care decid sa renunte la acestea si sa achizitioneze un model nou.
Daca masura era destinata cresterii vanzarilor de automobile Mercedes, BMW sau Audi, s-a constatat repede ca efectul nu este acela, pentru ca respectivele masini raman scumpe in ciuda acestui bonus. Din contra, consumatorii germani renunta la masinile lor mai vechi de noua ani si se orienteaza catre Dacia Logan, la al carei pret, de 7500 euro, bonusul guvernului Merkel aduce un discount imens de 33% !
Mai nou, modelului i se spune in Germania "simbolul ironic al crizei"... (http://businessneweurope.eu/story1487) |
 |
|
|
|
|
|