|
|
|
Marţi, 10 aprilie 2012 |
|
|
|
Revenim la probleme de logica |
Propusă de
Je |
|
(17 comentarii) | 6.575 afisari |
 |
Se da una bucata problema de logica, recipiente (a se citi pahare) identice de 1 litru fiecare, gradate, masurate, cantarite, tot tacamul.
Primul recipient conţine un litru de apă, iar al doilea, un litru de lapte. (poate fi orice lichid cu densiatea apei care se amesteca omogen cu aceasta)
Din paharul cu lapte, luaţi o lingură si turnaţi-o în paharul cu apă…
Din paharul cu apă (în care aţi turnat lingura de lapte), luaţi o lingură şi turnaţi-o în paharul cu lapte.
Luam in calcul cele doua lichide avand aceleasi proprietati, iar lapte, in aceasta problema vom presupune ca nu contine ablolut deloc apa.
Si acum sa ne stoarcem creierul: Este mai multă apă în paharul cu lapte, sau mai mult lapte în paharul cu apă? |
|
|
 Desi a mai fost problema, revin cu ea pentru ca rezolvarile de pana acum au fost... GRESITE
Pentru a "vizualiza" mai bine problema consideram ca in stanga avem apa si in dreapta laptele, ca in poza.
Problema se rezolva foarte simplu prin gandire obiectiva. Se poate presupune ca jumatate din cantitatea de lapte, 500 ml sunt scosi din sticla cu lapte si dusi in cea cu apa, apoi omogenizati, scosi 500 ml de amestec si adusi inapoi in sticla cu lapte.
Concluzii: initial am avut 1l 100% apa in stanga, 1l 100% lapte in dreapta. Dupa prima operatiune 1,5 litri 66,66% apa in stanga, 0.5 l 100% lapte in dreapta.
Dupa a doua operatiune se intorc cei 0,5l de amestec cu 66.66% apa in pahar, si doar 33.33% lapte, corect? acum,stim ca in stanga avem 2/3 apa si 1/3 lapte, deci diferenta de lichid se afla in dreapta, respectiv 1/3 apa si 2/3 lapte.
Problema a fost rezolvata logic fara prea multa bataie de cap :)
Pentru cei care nu cred, pot sa incerce cu apa colorata (cu cerneala sau chiar coloranti alimentari) in loc de lapte si apoi sa verifice daca culorile finale difera sau sunt identice.
Cei ce vor sa ma contrazica sa aduca argumete :) |
|
|
|
|
 |
Caută probleme după cuvinte cheie
|
|
|
|
 |
|
|
|
|