|
|
|
Saturday, 12 september 2015 |
|
|
|
Improvizatie |
Proposed by
Gabi |
|
(2 comments) | 1.345 times displayed |
 |
La un liceu industrial, profesorul a tăiat dintr-o foaie de tablă o suprafaţă neregulată şi i-a cerut unui elev să afle ce arie are.
Elevul a privit această suprafaţă mărginită de nenumărate linii drepte, frânte şi curbe, a căutat prin cărţi formule şi, bineînţeles, n-a găsit nimic, până când i-a venit ideea salvatoare. În câteva minute a aflat care era aria acelui obiect ciudat.
Puteţi spune cum a procedat elevul? |
|
|
Solutia 1:
Ideea salvatoare a fost următoarea: din aceeaşi foaie de tablă, elevul a tăiat un pătrat cu latura de 10 cm. Avea un decimetru pătrat. L-a cântărit, apoi a cântărit şi suprafaţa neregulată. Comparând cele două date, a aflat câţi decimetri pătraţi se aflau între laturile acelea care nu se încadrau în nici o formulă geometrică.
Solutia 2:
Se introduce bucata neregulată de tablă într-un recipient gradat cu apă și i se determină volumul; se măsoară apoi grosimea foii de tablă; se împarte volumul găsit la această grosime și se află aria suprafeței neregulate. |
|
Tags:
|
problema zilei,
probleme de matematica,
amuzante,
matematica amuzanta,
improvizatie,
formule,
arie,
masurare
|
|
 |
Similar problems: |
arie,
Reordering,
12 numbers on cubs,
Probleme concurs clasa 5,
Something simple,...,
The distance between A...,
Cîte pătrate?,
Tne colour and tne...,
The treasures from the...,
What makes the seventh...,
Sens unic,
3 dices,
... and another square,
Move a match...,
A square....,
Care vas se umple primul,
503,
Find The Killer In Shop...,
Suicide or Murder?,
The Indian men, the...
|
|
|
|
|
|
 |
Search problems by keywords
|
|
|
|
 |
|
|
|
|